HRVATI U PANICI: Toalet papir poskupljuje za 30 odsto, očekuju se i nestašice

Proizvođači papirne konfekcije u Hrvatskoj, zbog poskupljenja sirovina, materijala za pakovanje i logistike, najavljuju više cene svojih proizvoda za 20 do 30 odsto i očekuju nestašicu toalet-papira.

„Razlog je povećanje cena sirovina – celuloze čija je prosečna cena od 900 evra po toni povećana na 1.500 evra. Značajno je poskupeo i materijal za pakovanje, posebno kartonske folije i kutije, kao i logistika. Danas logističari uz redovnu cenu na fakturu za prevoz robe stavljaju posebnu stavku kao dodatak zbog cene dizela“, kaže Krunoslav Kišak, suvlasnik i direktor „Delt papira“.

Objašnjava da je za takozvano kuvanje celuloze i sam postupak dobijanja papira iz celuloze potrebna velika količina energije i da je tehnologija fabrika papira bazirana na energiji dobijenoj iz gasa.

Kišak kaže da je početkom rata u Ukrajini poskupljenje u nekim trenucima uzrokovalo zaustavljanje proizvodnje papira u Nemačkoj, Italiji, Španiji i Rumuniji, zbog čega je poremećena ravnoteža ponude i potražnje.

Isto tako, ističe Kišak, Rusija i Belorusija su imale određeni udeo prodaje na tržištu Evropske unije, sa sirovinom koje trenutno nema.

„Predstoje nestašice uz još više cene“
Ako se situacija sa cenom sirovina i gasa ne stabilizuje i nastave se oscilacije, Kišak kaže da predstoji nestašica toalet papira i ostalih sličnih proizvoda, uz još više cene za potrošače.

Iz drugog hrvatskog proizvođača papirne konfekcije „Euro Rosa“ takođe kažu da su cene porasle zbog ratnog stanja u Ukrajini, cena sirovina, energenata, rada i transporta.

I iz „Violete“ za Lider potvrđuju da su primorani da najave novu korekciju veleprodajnih cena koja će stupiti na snagu 8. maja ove godine.

Kažu da će korekcija najviše uticati na papirnu konfekciju – toalet-papir i papirne ubruse, gde očekuju poskupljenje između 15 i 20 odsto.

„Globalno povećani troškovi nabavke sirovina rezultat su kontinuirane snažne potražnje u više sektora, ozbiljno ograničenih zaliha i kriznih izazova u celom lancu snabdevanja. Sa naše strane radimo sve da osiguramo zalihe sirovina i gotovih proizvoda kako bi isporuka prema kupcima tekla neometano. Dosadašnjim korekcijama cenovnika deo troškova preneli smo na krajnje potrošače. Drugi deo troškova pokušavamo da amortizujemo internim uštedama i drastičnim rezanjem marži, a ne dirajući kvalitet proizvoda“, poručuju iz „Violete“.

Ostavite komentar