AKO IMATE VISOK HOLESTEROL OBRATITE PAŽNJU Ovo je pravi doručak za vas

Ako imate visok holesterol, sigurno ste dobijali savete da izbegavate da jedete jaja.

Zbog toga ljudi često nađu pogrešnu zamenu za doručak.

Kako je objasnio nutricionista Džen Volpol, mnogi ljudi prilično su zbunjeni kada je u pitanju kontrola povišenog holesterola, posebno kada se radi o doručku.

Opcije poput različitih vrsta kaša sa medom ili energetskih pločica dobro deluju, ali ipak ne i ako imate visok holesterol.

Prema rečima nutricioniste, ovi obroci su puna ugljenih hidrata koji se brzo razlažu na glukozu i izazivaju skokove šećera u krvi.

Na taj način se oslobađa insulin koji stimuliše stvaranje gustih čestica lošeg LDL holesterola.

„Umesto toga, izaberite opcije bogate omega-3 masnim kiselinama, za koje se zna da povećavaju HDL, dobar holesterol i potencijalno snižavaju LDL holesterol.

Losos, avokado, orasi i čia semenke su izvrstan izbor.

Suprotno uvreženom verovanju, jaja su takođe dobra opcija. Sadrže dobre masti, proteine i holin, hranljivu materiju koja podržava zdrav prenos holesterola“, zaključuje nutricionista.

Brojne su namirnice koje pomažu u smanjenju masti, a naučnici su izdvojili tri koje imaju najjače dejstvo.

To su pasulj, patlidžan i artičoka.

Vlakna, proteini, hlorogena i folna kiselina, ogromna količina korisnih minerala u sastavu ove namirnice pomažu u smanjenju nivoa ukupnog holesterola u plazmi i smanjenju količine lipoproteina male gustine.

 

Ostavite komentar