ČETIRI ČESTE NAVIKE KOJE ZNATNO UTIČU NA DOBIJANJE DEMENCIJE Jedna je najgora a skoro svi je imamo

Demencija nije specifična bolest, već opšti izraz za oštećenu sposobnost pamćenja, razmišljanja ili donošenja odluka koja ometa obavljanje svakodnevnih aktivnosti.

Dakle, s obzirom na učestalost ovog sindroma, važno je znati kako ga možemo sprečiti.

Stoga su naučnici otkrili četiri uobičajene navike koje mogu povećati rizik od demencije.

1. Pijenje alkohola

Činjenica da piće nije najbolje za naš mozak možda nije toliko čudna, jer čak i mala količina alkohola može imati štetne učinke.

Studija iz 2022. pokazala je da samo dve prosečne krigle piva ili čaše vina dnevno mogu ostariti mozak za deset godina, što zatim doprinosi demenciji.

2. Nedovoljno sna

Poteškoće s koncentracijom, zaboravljivost i nizak nivo energije posledice su manjka sna.

Naučnici kažu da dugotrajni nedostatak sna može povećati rizik od demencije.

Studija objavljena 2021. pokazala je da oni koji spavaju šest sati ili manje noću povećavaju rizik za 30 posto u poređenju s onima koji su spavali sedam sati ili više.

3. Malo ili nimalo vežbanja

Redovno vežbanje odlično je za telo, ali takođe čini čuda za um. Prema Društvu za Alchajmerovu bolest, redovno vežbanje  može da smanji rizik od razvoja demencije za oko 28 posto, a za 45 posto konkretno za Alchajmerovu bolest.

„Istraživanja su pokazala da je redovna fizička aktivnost jedan od najboljih načina za smanjenje rizika od demencije“, rekao je istraživač dr Tim Beanland za The Sun.

4. Pušenje

„Ako pušite, izlažete se mnogo većem riziku od razvoja demencije kasnije u životu“, upozorava dr Beanland.

Kako prenosi Index.hr, procenjuje se da pušenje povećava rizik od razvoja demencije za 30 do 50 posto, a neki stručnjaci ističu da se čak 14 posto slučajeva u svetu može pripisati pušenju.

 

Ostavite komentar