JOŠ NEKOLIKO VRSTA POVRĆA ZA SNIŽAVANJE HOLESTEROLA Ono je najbolje za smanjenje masnoće u krvi, tvrde nutricionisti

Visoki holesterol može dovesti do srčanih bolesti ili moždanog udara ako se ne drži pod kontrolom.

Konzumiranje tri vrste voća i povrća dnevno može pomoći u smanjenju nivoa lošeg holesterola, pokazala je najnovija studija.

Ovo zdravstveno stanje se najbolje kontroliše lekovima, ali na nivo masnoće u krvi može da utiče i ishrana.

Studija, objavljena u časopisu Nutrition Revievs 2020. godine, pokazala je koliko je važno svakodnevno konzumirati povrće i voće.

A nutricionista Tanja Mehra otkrila je najbolje vrste povrća koje treba jesti nekoliko puta sedmično kako bi nivo holesterola bio niži.

Ona je izdvojila spanać, kelj, brokoli, šargarepu, slatki krompir i kupus.

Spanać možete dodati u salate, smutije ili jesti kao prilog, kelj možete koristiti takođe u salatama, zatim supama ili praviti zdrav čips.

Brokoli se može kuvati na pari, pržiti ili termički obrađivati na drugi način, uvek će biti zdrav dodatak ishrani, dok je šargarepu najbolje jesti sirovu kao grickalicu ili kuvanu u supama i čorbama.

Slatki krompir je zdravija i slađa alternativa krompiru i postaje sve popularniji za pravljenje pirea, a kao poslednju namirnicu koja pomaže snižavanju holesterola, Mehra je izdvojila kupus.

Kupus je povrće koje sadrži mnogo vlakana i antioksidanata i ima antiinflamatorna svojstva a najpopularniji je kada se od njega pravi salata.

 

Ostavite komentar