Kada predate zahtev za penziju Fondu PIO ostajete danima i nedeljama pitajući se dokle je stigao i u kojoj je fazi njegovo rešavanje.
Takođe, želite da znate da li ste predali svu potrebnu dokumentaciju.
Umesto da se sekirate, znajte da postoji lagana mogućnost da to i sami proverite pomoću mobilnog telefona ili laptop uređaja, bez odlaska u Fond, uz pribavljanje određenih podataka.
Sve to možete proveriti koristeći nedavno uvedeni elektronski servis Fonda.
Potrebno je samo da imate PIN-kod ili D-broj i to je jedini put zbog kojeg morate u Filijalu.
PIN uz ličnu kartu možete da dobijete već prilikom podnošenja zahteva ali samo na lični ili zahtev opunomoćenog lica, koji ne može da se obezbedi putem elektronske pošte.
D-broj se, takođe, dobija prilikom podnošenja zahteva, kada već postoji oformljen predmet osiguranika, jer je ranije vođen postupak za ostvarivanje prava iz PIO.
Tako možete kasnije pristupati koliko god hoćete puta elektronskom servisu Fonda PIO i pratiti kretanje vašeg zahteva za penziju, odnosno vašeg predmeta.
Kada uđete u e-servis, potrebno je samo da uneste tražene podatke u tri označena polja (JMBG, PIN-kod ili D-broj i Verifikacioni kod).
Obratite pažnju prilikom povere kretanja predmeta po zahtevu za porodičnu penziju, jer u polje JMBG upisujete matični broj pokojnika i D-broj predmeta, koji ćete dobiti odmah prilikom predaje zahteva na šalteru, u slučaju da je pokojnik bio penzioner. Nakon što popunite data polja po uputstvu, kliknite na dugme Prijava.
Elektronska pisarnica, odnosno šalter se nalazi na Internet adresi: https://servisi.pio.rs, ili na naslovnoj strani zvaničnog sajta RF PIO: www.pio.rs
Provera kretanja predmeta trenutno je moguća samo za filijale Fonda na teritoriji centralne Srbije.
Iz tehničkih razloga, za one koje pokriva Pokrajinski fond, teritorija Vojvodine trenutno nije moguće proveriti kretanja predmeta, kao ni za predmete koji se rade u Odeljenju za PIO po međunarodnim ugovorima.